lördag 7 april 2007

Påsk 2007

Maalula, arameisktalande by i Syrien
----------------------------------------------------------------
Påskens budskap kommer vi inte ifrån och hela vår tro hänger på den.
Jesus dog och uppstod för vår skull, för att bana väg till Gud för oss vanliga dödliga.
Det är Jesus jag tror på,
inte något som en kristen författare skrev för 60 år sedan,
eller något som prästen försöker predika om på söndag,

utan det som fick MLK att ropa "I have a dream",
ochU2 att sjunga;

"The rule has been disproved
The stone it has been moved
The grave is now a groove
All debts are removed

Oh can’t you see what love has done?"U2

Min tro kan jag inte dela,
jag inte öppna mitt hjärta och be människor titta in och se.

Men jag hoppas jag kan spegla något...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar