måndag 14 maj 2007

Dagen efter...

Ursäkta alkoholreklamen...

Jo, så då har man både överlevt att fylla fyrtio och även dagen efter. Trött, det blev för mycket libanesiskt Lacrima D´Oro 1993 igår , men ska det firas så ska det firas...

Fick en konstig blandning presenter tillsammans med frukost på sängen, bla en bok av holländske mellanösternkorrespondenten Joris Luyendijk: En god man slår ibland sin fru (fritt översatt).

Förstår ni att jag satte teét i halsen? Men min man blev ursäktad, han hade redan dagen innan kommit hem med en enorm bukett rosor, och dessutom fick jag ytterligare, mer romantiska presenter. Däribland DVD-version av engelska super-dramat Cold Feet, en av mina absoluta favoriter. Gick på svensk TV längre, minns inte det svenska namnet.

Men tillbaks till boken, den handlar om en västerländsk mans försök att integrera i det egyptiska samhället. Mycket dråpligheter och absurda missförstånd.
Jag ska återkomma till den när jag har läst den.

Livet blir bättre efter fyrtio intygade mina äldre vänner. Det återstår att se...

3 kommentarer:

  1. Men GRATTIS! Kalla fötter heter den på svenska, serien alltså, gillar den också!

    SvaraRadera
  2. Det går att inbilla sig att det blir bättre fram mot de femtio, men sen är det bara att inse att det går utför;-)

    SvaraRadera
  3. Tack ska du ha Leo!!
    Jag ska i alla fall sikta på att bli en vis gammal 96 årig gumma...:)

    SvaraRadera