måndag 7 maj 2007

Publicera på nätet

Någon frågade mig om jag skulle publicera min roman på nätet. Nej, den romanen kommer jag inte att publicera på nätet. Inte nu i alla fall. Den ska skickas in till en vanligt förlag, när jag äntligen har korrekturläst den ordentligt (man hittar ju alltid fel, hur mycket man än läser...).

Men jag har ett problem, jag har ingen i närheten som kan provläsa mina alster. Ingen som läser svenska.

Så därför har jag nu beslutat att göra ett experiment. Jag ska publicera på nätet, i en annan blogg. Om du läser; se dig som försökskanin.
Mitt första försök är en lång novell, förordet till en roman, vad du vill, och jag skriver varje kapitel i kronologisk ordning, utan att egentligen veta vad som kommer att hända härnäst.
Huvudhistorien är klar i mitt huvud, men som sagt allt annat sker när jag skriver.
Ett experiment, för att öva mig.

Jag skulle bli väldigt glad om någon läste. Och kommenterade.

Länka vidare här till min skrivarblogg.

2 kommentarer:

  1. Det låter spännande! Du har ju en del föregångare - inte så få heller - som gått och går den vägen. Rich blessings! //Dag Sr

    SvaraRadera
  2. Några du kan rekommendera?
    Jag är nyfiken.

    SvaraRadera