fredag 11 maj 2007

Tummen ned för 25-åringen Kyrkans Tidning

"Kyrkans Tidning har hunnit bli 25 år. Det firar vi med en bilaga och en helt ny webbplats."

Jo, man tackar. Man firar med att göra större delen av tidningen otillgänglig för den som har läst enbart över nätet.
Tummen ned!
Jag har varit i kontakt med redaktionen angående eventuell webprenumeration, i stil med Dagen, men fick svaret; "Vi har diskuterat webbprenumeration, men har ännu ingen färdig lösning."

Inget bra svar, Kyrkans Tidning.
Jag undrar om fler har reagerat som jag?
Eller sitter alla muntert och läser papperstidningen? Jag vill inte ha någon pappertidning (bor ju inte i Sverige, portot till utlandet är skyhögt), jag vill ha webversionen.
Kanske sitter jag och retar upp mig i onödan över en ibland ganska blek tidning, men det är i alla fall kul att hänga med i debatten.

3 kommentarer:

  1. Håller helt med dig. Helmossigt att begränsa tillgängligheten på nätet. Tjata på dem!

    SvaraRadera
  2. Inte är det alltid så mycket att läsa... jag ögnar den mest...

    SvaraRadera
  3. Jag tycker om att följa debatterna.
    Och tidningen ger mig en bild av vart Svenska Kyrkan är på väg... Om den är på väg någonstans.

    SvaraRadera